לוגו RABET777

האקדמיה לפוקר – מהרעיון ועד משפט היסוד

אז מה היא האקדמיה לפוקר?

היופי בפוקר הוא שעל פני השטח זהו משחק של פשטות מוחלטת, אך מתחת לפני השטח הוא עמוק, עשיר ומלא עדינות. מכיוון שהכללים הבסיסיים שלו כל כך פשוטים, כל אחד יכול ללמוד פוקר תוך כמה דקות ושחקנים מתחילים עשויים אפילו לחשוב שהם די טובים אחרי כמה שעות. מנקודת מבטו של המומחה, מראית העין שבפשטות, שמטעה כל כך הרבה שחקנים לחשוב שהם טובים – הוא הצד הרווחי של היופי של המשחק. לא לוקח הרבה זמן עד שחקני ביליארד או גולף יבינו שהם בדרך להפסד ולדרוש שיוטלו על המשחק הקצאות, אבל מפסידים בפוקר חוזרים לשולחן שוב ושוב, תורמים את כספם ומאשימים את ההפסדים שלהם במזל רע ולא במשחק רע. לכן הבאנו אליכם את האקדמיה לפוקר.

זה נכון שבכל סשן נתון, טובי השחקנים יכולים להיות חסרי מזל. לכן שחקנים מומחים לא מסתמכים על מזל – הם במלחמה עם המזל. הם משתמשים בכישורים שלהם כדי למזער את גורם המזל ככל האפשר. הם מבינים שעליהם להפיק את המיטב מהיד ומהמשחק ומשאירים הגרלות מבוססות מזל בלבד ליריבים החלשים יותר. במידה שהם אכן מפיקים את המיטב, הם ינצחו לעתים קרובות יותר מאשר יפסידו. בטווח הארוך כולם מקבלים את אותו היחס של קלפים טובים ורעים, של ידיים מנצחות ומפסידות. שחקני פוקר מתחילים מסתמכים על ידיים גדולות והגרלות מזל. שחקני פוקר מומחים משתמשים בכישורים שלהם כדי למזער את ההפסדים שלהם על הידיים הרעות, ולמקסם את הרווחים שלהם על הידיים הגדולות. הם גם מסוגלים לשפוט טוב יותר מאחרים כאשר יד גדולה אינה היד הטובה ביותר ומתי יד קטנה, דווקא היא היד הטובה ביותר.

האקדמיה לפוקר מלמדת אתכם את הוריאציות של הפוקר

פוקר הוא שם כללי למאות משחקים, אבל כולם משתייכים לכמה סוגים הקשורים זה בזה. ישנם משחקים 'גבוהים' כמו Seven Card Stud ו- Texas Hold ’em, שבהם היד הגבוהה ביותר בשואו-דאון מנצחת, ומשחקים 'נמוכים' כמו Draw Lowball ו-razz, שבהם היד הנמוכה ביותר מנצחת. ישנם גם משחקי פיצול גבוה-נמוך, בהם היד הגבוהה הטובה ביותר והיד הנמוכה הטובה ביותר חולקות את הקופה. בין משחקי הפיצול הגבוה, הנמוך והגבוה-נמוך יש כאלה כמו הגרלת חמישה קלפים, שבה הידיים סגורות, וכאלה כמו ספליט שבעה קלפים, שבהם חלק מהקלפים של השחקנים חשופים לעיני כל. ג'וקרים, קלפים פראיים וחוקים מיוחדים עשויים להיות מוכנסים לכל אחד מהמשחקים האלה כדי ליצור סוגים שונים כמו Baseball, Follow the Queen, Anaconda ועשרות וריאציות אחרות שתיבלו את הפוקר הביתי במשך עשרות שנים.

באופן פרדוקסלי, שני סוגי השחקנים שמעדיפים את וריאציות הפוקר האקזוטיות הללו הם בדרך כלל החובבנים שרוצים הרבה אקשן והרמאים שטורפים את החובבנים הללו, מכיוון שהניסיון הארוך שלהם מאפשר להם להסתגל בקלות רבה יותר למשחקים יוצאי דופן מאשר יריביהם החובבנים יכולים. עם זאת, לפני ששחקן יכול להפוך למומחה במשחקים אקזוטיים, עליו להבין את המושגים הבסיסיים של משחקים סטנדרטיים.

האקדמיה לפוקר הוקמה במטרה להסיבר לכם את חוקי המשחק והאסטרטגיות התאימות ביותר, הבחנה משמעותית נוספת בין משחקי הפוקר היא מבנה ההימורים שלהם. רוב משחקי הבית ורוב המשחקים בלאס וגאס, גרדנה, קליפורניה ובמקומות אחרים, הם משחקי לימיט – כלומר משחקים בהם נקבעות מגבלות מינימום ומקסימום על ההימורים. בדרך כלל, במשחקי הגבול הקטן יותר של לאס וגאס, כמו Seven Card Stud $1-$3 אין אנטי, והקלף הנמוך מתחיל את הפעולה תמורת 50 סנט. בסיבובים הבאים, היד הגבוהה מהחפיסה עשויה להשוות או להמר $1, $2 או $3. במשחקי לאס וגאס בעלי הגבול הגבוה יותר ובמשחקי ה-Limit draw של חדרי הקלפים של גארדנה, ההימורים בנויים בצורה נוקשה יותר. בגארדנה ההימורים מכפילים לאחר התיקו. בלאס וגאס הם מכפילים בסבבי ההימורים המאוחרים יותר. ב-$5-$10 Seven Card Stud, למשל, יש אנטי של ​​50 סנט, קלף נמוך מתחיל את הפעולה, או משווה אותו, תמורת $1, ובסיבוב הבא ההימורים וההעלאות חייבים להיות $5, לא יותר ולא פחות. עם זוג פתוח לאחר ארבעה קלפים, לשחקן יש בדרך כלל אפשרות להמר $5 או $10, אבל כל מי שמעלה חייב להעלות $10.

לאחר הקלף החמישי, השישי והשביעי, ההימורים וההעלאות חייבים להיות $10, בין אם למישהו יש זוג או לא.

במשחקי פוקר אחרים מבנה ההימורים עשוי להיות pot-limit או no-limit. במשחק קופה מוגבלת, הימורים והעלאות עשויים להיות עבור כל סכום עד לגודל הקופה. לפיכך, עם קופה של $10, מישהו עלול להמר על $10 ולהשוות על ידי שלושה שחקנים. השחקן האחרון להשוות יכול לגייס $50, הגודל הנוכחי של הקופה. אם שחקן אחד קורא להעלאה, גודל הקופה יהיה 150$ כך שבסיבוב הבא ההימור הראשון יכול להיות כל דבר עד לסכום הזה. בפוקר נו לימיט, שחקן רשאי להמר או להעלות כל סכום עד למה שיש לפניו/ה בכל עת. אם יש לו 500$, או אם יש לו 50,000$ לפניו, הוא יכול להמר על הסכום שיש לו. עם זאת, הוא לא יכול לגייס שחקן עם פחות כסף מתוך הקופה. השחקן הזה יכול פשוט להשוות עם הכסף מולו ותיווצר קופה צדדית עבור כל השחקנים שנותרו. אם היד שלו תנצח, השחקן שהוא "all-in" יכול לזכות רק בכסף שהוא השווה בקופה הראשית והיד הטובה מבין אלה שנותרו זוכה בקופה הצדדית. אותה מכניקה חלה על הגבלת משחקים כאשר שחקן נמצא ב-all-in.

האקדמיה לפוקר מאמינה שחשוב לדעת שלמרות המגוון הגדול של משחקי פוקר – משחקים גבוהים ומשחקים נמוכים, משחקי חתיכה ומשחקי תיקו, משחקים מוגבלים ומשחקי ללא הגבלה – יש היגיון פנימי שעובר על כולם ויש מצוות כלליות, מושגים ותיאוריות החלות על כולם. עם זאת, שחקן שמכיר את הכללים והשיטות של משחק ספציפי, כמו למשל, הגרלת חמישה קלפים, רק על ידי הבנה ויישום של המושגים הבסיסיים של פוקר – יכול לעבור בביטחון לרמת המומחה. העקרונות של אסטרטגיות כגון חצי בלוף ומשחק איטי, זהים גם בפוקר 'משיכה של חמישה קלפים' וגם בפוקר 'הולדם נו לימיט' והם חשובים באותה מידה.

הלוגיקה מאחורי הפוקר

ההיגיון מאחורי הפוקר הוא לא תחבולות ומזימות. במשחקים חלשים יותר, טריקים ותחבולות עשויים לעבוד לפעמים – למשל, תנועות סרק של קיפול היד ואז הרמה לאחר שהאיש השלישי בקופה השווה. עם זאת, רמאים מנוסים עם ארסנל של טריקים ותחבולות, אם אינם שחקנים טובים, לא יזכו אל מול תחרות קשה. ישנם שחקני פוקר שהופכים את הטריקים והתחבולות למהות הפוקר; הדבר הטוב ביותר שניתן לומר עליהם הוא שהם מוטעים, שאינם מבינים. חלק מהשחקנים מחליפים תחבולות ומזימות בהתנהגות זעופה ומזלזלת ומנסים להכעיס שחקנים אחרים במשחק – כלומר, משתמשים כמעט בכל גימיק מלבד 'משחק הוגן' כדי לזכות בכסף על השולחן. בעולם הפוקר המקצועי של לאס וגאס, שחקנים כאלה אף פעם לא עולים למשחקים הגדולים יותר, ובסופו של דבר, הם ממצים את ארסנל הטריקים והתחבולות ונמוגים לתוך הלילה של לאס וגאס כמו כל כך הרבה מהמרים כושלים, מתפרנסים כנהגי מוניות.

גם היגיון פוקר אינו מתמטי בלבד. ידיעת המתמטיקה של הפוקר בהחלט יכולה לעזור לך לשחק משחק טוב יותר. עם זאת, מתמטיקה היא רק חלק קטן מהלוגיקה של הפוקר, ולמרות שהיא חשובה, היא הרבה פחות חשובה מההבנה ושימוש במושגים הבסיסיים של פוקר.

חשוב להבין שפוקר הוא משחק הרבה יותר עמוק ממה שרוב האנשים מבינים, שהוא יכול להיות מורכב יותר מברידג' או שש בש. על כל שחקן להבין את עומק המשחק ולהפוך לשחקן טוב מול תחרות קשה (ברור שאם אתה יכול לנצח משחקים קשים, תהיה לך מעט בעיה להרוס משחקים קלים יותר). בעוד שהמושגים הבסיסיים חלים לעתים קרובות על כל משחקי הפוקר, הם מתייחסים במיוחד למשחקי לימיט. בהתאמה נכונה, הם מתייחסים גם למשחקי Pot-Limit ול-No-Limit. עם זאת, הם לא תמיד מתייחסים למשחקים כמו פיצול גבוה-נמוך, שבהם יש שני מנצחים בקופה.

האקדמיה לפוקר מסבירה לכם מה המטרה

בין אם אתם משחקים פוקר ב-$1 לימיט בביתכם במטבח או ב-pot-Limit במלון ה'סטארדאסט' בלאס וגאס, בין אם אתם משחקים פוקר בשביל הכיף או למחייתכם, פעם בשבוע או כל יום, עליכם להבין שהמטרה של המשחק זה להרוויח כסף. שם נמצאים הרווחים. שם הכיף. זו הדרך בה מנצחים את המשחק. ג'ק שטראוס, אלוף פוקר משנת 1982, אמר פעם שהוא הי גם קורע את סבתו אם היא הייתה איתו בקופה, וזה פחות או יותר הגישה היחידה שיכולה להיות לשחקן פוקר רציני כשהוא או היא מתיישבים מאחורי ערימת צ'יפים.

לא משנה מה הסביבה ומי שלא יהיו היריבים שלך, אתה חייב לשחק את המשחק קשה ואתה חייב לשחק את המשחק כדי לזכות בכסף. זה לא אומר שאתה לא יכול להתבדח או להתרועע, בין אם אתה משחק בביתך במטבח או בחדר קלפים בלאס וגאס. ממש להיפך. כאשר אנשים משחקים בחדרי קלפים פומביים, נראה שפחות אכפת להם להפסיד את כספם לאדם חברותי מאשר לאבד את אותו הסכום ל'חפרפרת'.

עם זאת, כאשר הקלפים מחולקים, אינך עוד נכד, חבר או בחור נחמד – אתה שחקן. לומר ששחקן פוקר מנסה להרוויח כסף, לא אומר בהכרח שהוא רוצה לזכות בקופות. כמובן, אתה לא יכול לזכות בכסף בלי לזכות בקופות, אבל הניסיון לזכות בכל קופה או יותר מדי קופות הוא הנחה מוטעת ומופסדת. אם אתה זוכה ב-$100 בקופה אחת אבל מפסיד 120$ בניסיון לזכות בארבעה אחרים, יש לך הפסד נקי של 20$. לפעמים אתה יכול להיות במשחק שבו האסטרטגיה הטובה ביותר היא לזכות בכמה שיותר קופות, אבל משחקים כאלה הם יוצאי דופן. ברוב המשחקים ההימורים שאתה חוסך חשובים לא פחות מההימורים שאתה מנצח, מכיוון שהמטרה האמיתית שלך היא למקסם את הניצחונות שלך ולמזער את ההפסדים שלך.

באופן אידיאלי אתה רוצה שהקופה שבה אתה זוכה תהיה גדולה ככל האפשר והקופה שאתה מפסיד לא תכיל יותר מהאנטי שלך. אתה חייב לזכור שצמצום ההפסדים – על ידי אי ביצוע קולים למשל, כאלה ששחקן חלש יותר יבצע – מוסיף הרבה יותר לניצחון שלך כשהמשחק נגמר. שחקנים רבים אינם מקיימים את ההוראה הזו, ברור ככל שתהיה. הם משחקים כאילו הם רוצים לזכות בכל קופהה בודדת, בכל מחיר. הגרועים שבהם, בלשון המעטה, הם הפראיירים במשחק. מצד שני, שחקן טוב מפתח את הסבלנות לחכות למצבים הנכונים לזכות בקופה ומפתח את המשמעת לשחרר יד שהוא שופט כלא מספיק טובה. כמו שחשוב לא לחשוב במונחים של קופות בודדות – לא לרדוף אחרי כסף שתרמת לקופה בודדת – כך חשוב להבין שאתה לא משחק במשחקים בודדים. כל משחק בודד הוא חלק ממשחק פוקר אחד גדול. אתה לא יכול לנצח בכל משחק או סשן שאתה משחק, בדיוק כפי ששחקן גולף או באולינג אינם יכולים לנצח בכל משחק שהוא או היא משחקים. בטים הימורים אונליין.

אם אתה שחקן פוקר רציני, אתה חייב לחשוב במונחים לטווח רחוק יותר, של הניצחון שלך בסוף השנה או בסוף החודש – או, כפי שקורה לפעמים, על ההפסד שלך בסוף השנה או בסוף החודש, (אשר כמובן, אתה רוצה לשמור קטן ככל האפשר). לפיכך, ניצחון אחד או הפסד אחד בערב נתון אינו חשוב כשלעצמו, ומעל לכל זה אסור לתת לניצחונות והפסדים בודדים להשפיע על המשחק שלך. קל להיות ממורמר או מיואש כשאתה מפסיד. עם זאת, עליך להיות ממושמע מספיק כדי לשחק כל יד בצורה נכונה, ללא קשר למצבך.

באופן דומה, אסור לאפשר לעובדה שאתה מנצח או מפסיד להשפיע על ההחלטה שלך להישאר במשחק או להפסיק אותו.

מנקודת מבט של עשיית כסף, הקריטריון היחיד למשחק הוא אם אתה פייבוריט במשחק או אנדרדוג. אם אתה פייבוריט משמעותי, אז זה משחק טוב, וכדאי להישאר בו. אם אתה אנדרדוג, אז זה משחק גרוע שכדאי לך לוותר עליו. לעולם אל תעזוב משחק טוב כמנצח קטן, רק כדי להבטיח סשן מנצח. באותה מידה, אל תמשיך לשחק במשחק רע רק כדי להשתוות. אפילו עבור אנשי מקצוע קשוחים, יציאה ממשחק, במיוחד כשהם תקועים – כלומר, כשהם הפסידו כסף – היא לפעמים דבר קשה לעשות. כל עוד אתה נשאר פייבוריט גדול, אתה צריך להישאר, גם אם זה דורש להחזיק את העפעפיים שלך מורמים ע"י קיסמים. אבל אם המשחק השתנה כך שאתה אנדרדוג, אתה צריך להפסיק בין אם אתה מנצח או מפסיד.

כאשר אתה תקוע, אתה צריך לבחון את הסיבות לכך. יכול להיות שזה סתם מזל רע, אבל אולי לא. יש יותר מדי שחקנים טובים ממך? האם יש רמאות? אולי אתה בעצמך משחק יותר גרוע ממה שאתה משחק בדרך כלל? האם אתה עייף או דעתך מוסחת? האם אתה חושב על משחק הכדורגל שהימרת עליו או על הבחורה שלא מסכימה לצאת איתך לדייט? האם אתה נסער בגלל מהלך רע, מוקדם יותר בסשן, כשמישהו שלף צמד רביעי כדי לנצח את האסים שלך במלואם? לכן חשוב לעקוב אחרי האקדמיה לפוקר

להרוויח כסף הוא מושא הפוקר ולהרוויח כסף כרוך בחיסכון שלו בלילות רעים, כמו גם לזכות בו בלילות טובים. אז אל תדאג מזה שיצאת ממשחק רע. אם יש לך את הטוב ביותר, אתה תנצח בטווח הארוך בדיוק כמו שגלגל רולטה ינצח עבור הקזינו בטווח הארוך.

משפט היסוד של הפוקר

יש משפט יסוד של אלגברה ומשפט יסוד של חשבון. אז האקדמיה לפוקר מאמינה שהגיע הזמן להציג את משפט היסוד של הפוקר.

פוקר, כמו כל משחקי הקלפים, הוא משחק של מידע חסר. מה שמבדיל אותו ממשחקי לוח כמו שחמט, שש בש ודמקה, הוא שבהם אתה תמיד יכול לראות מה היריב שלך עושה. אם הקלפים של כולם היו מוצגים בכל עת, תמיד היה משחק מדויק ונכון מבחינה מתמטית עבור כל שחקן. כל שחקן שיחרוג מהמשחק הנכון שלו מקטין את הסבירות המתמטית לניצחון שלו ומגדיל את הסבירות המתמטית לניצחון יריביו. כמובן, אם כל הקלפים היו חשופים בכל עת, לא היה משחק פוקר.

אומנות הפוקר היא למלא את הפערים של מידע החסר לפי ההימורים של היריבים ולפי הקלפים החשופים במשחקים עם ידיים פתוחות. בו בזמן, למנוע מהיריבים שלך לגלות יותר ממה שאתה רוצה שהם ידעו על היד שלך.

זה מוביל אותנו למשפט היסוד של הפוקר: בכל פעם שאתה משחק בשונה מהדרך שבה היית משחק אילו יכולת לראות את כל הקלפים של היריבים שלך, הם מרוויחים; ובכל פעם שאתה משחק באותו אופן שהיית משחק בה אם היית יכול לראות את כל הקלפים שלהם, הם מפסידים. לעומת זאת, בכל פעם שיריבים משחקים בצורה שונה מהדרך שהם היו עושים אילו היו יכולים לראות את כל הקלפים שלך, אתה מרוויח; ובכל פעם שהם משחקים באותו אופן שהם היו משחקים אם הם היו יכולים לראות את כל הקלפים שלך, אתה מפסיד.

משפט היסוד חל באופן אוניברסלי כאשר יד הופחתה בתחרות בינך לבין יריב בודד. זה כמעט תמיד חל גם על קופות מרובות כיוונים, אבל יש יוצאים מן הכלל.

מה המשמעות של משפט היסוד? אם איכשהו היריב שלך יידע מהם הקלפים ביד שלך, הוא יוכל לבצע מהלכים נכונים. אם, למשל, במשחק פוקר תיקו היריב שלך ראה שיש לך pat flush לפני ההגרלה, המשחק הנכון שלו יהיה לזרוק זוג אסים כשאתה מהמר. להשוות תהיה טעות, אבל זו טעות מיוחדת. אנחנו לא מתכוונים שהיריב שלך שיחק את היד בצורה גרועה על ידי קול עם זוג אסים; אנחנו מתכוונים שהוא שיחק את זה אחרת מהדרך שבה הוא היה משחק את זה אם הוא היה יכול לראות את הקלפים שלך. דוגמה זו עם הפלאש ברורה מאוד. למעשה, המשפט כולו ברור, וזה יופיו; עם זאת, היישומים שלו לרוב אינם כה ברורים. לפעמים כמות הכסף בקופה עושה את זה נכון לקול, גם אם יכולת לראות שהיד של היריב שלך טובה משלך. תעקבו אחרי האקדמיה לפוקר לעוד טיפים

דרגו אותנו

0 / 5. 0

תוכן עניינים